Barn

Schema barngymnastik höstterminen 2022
v 36-48 (uppehåll v 44)

Anmälan till höstterminen är ÖPPEN!


När grupperna är klara så skickas det ut en bekräftelse till dem som fått plats. I bekräftelsen finns information om betalning etc.


Det finns fortfarande några platser kvar! Klicka in i anmälan för att se status i den olika grupperna!


https://forms.gle/f88WLsQjEvGQhCy57


Undrar du något så hör av dig till: barn@eldsbergagf.se


Varmt välkommen!


All gympa är i Eldsbergahallen.

Tänk på att:

  • hämta och lämna utanför hallen - ledarna kommer ut!
  • stanna hemma vid minsta symptom
  • barnen ska komma ombytta till gympan
  • se till att barnen tvättar händerna med tvål innan gympan
  • barnen går in till gympan genom omklädningsrummet till höger

Måndag

16.00-17.00  Rörelseglädje 4-5 år
17.00-18.00  Gympa 6-8 år * 
18.00-19.00  Gympa 8 år och uppåt *


Tisdag

17.00-18.00  Gympa 6 år och uppåt *


Onsdag

17.00-18.00  Rörelseträning med inslag av boll 7-9 år * NYHET!

18.00-19.00  Rörelseträning med inslag av parkour 8 år och uppåt * NYHET!


Torsdag

17.00-18.00  Rörelseglädje 4-5 år *


Söndag

14.00-15.00  Dans 7-9 år *

15.00-16.00  Dans 10-12 år



Alla pass är i Eldsbergahallen.


*) finns vuxenpass i andra halvan av hallen samtidigt!

...och så lite regler för att gympan ska bli riktigt bra


Vi har många barn i föreningen och det är jättekul men då krävs det ordning och reda. Tala gärna med barnen om detta innan så de vet att det är viktigt att de lyssnar och gör som de blir tillsagda (både för att gympan ska bli rolig och för säkerhetens skull).


För att barnen ska få en så bra gympastund som möjligt är det några saker vi vill att ni föräldrar tänker på:


  • Gå på toaletten med barnen innan träningen så att ledarna inte behöver gå ifrån för att hjälpa till med det.
  • Gå in genom omklädningsrummen och se till att barnen tvättar händerna innan passet (se informationen om COVID-19).
  • Kom i tid så att alla är med på upprop/registrering.
  • På träningen använder vi inte skor dels för att barnens kroppar arbetar mycket bättre barfota och dels för att ingen ska få en sko i huvudet vid t.ex. volter.
  • De flesta barn behöver ingen vattenflaska (det är ganska lätt att vattnet rinner ut och golvet blir blött och halt).
  • Föräldrar får gärna sitta utanför och vänta men inte vara inne i hallen om inte ledarna ber om det.
  • Passa gärna på att träna själv - kanske i ett vuxenpass i hallen bredvid eller på banan utanför hallen!


Träningen slutar fem i, så kom gärna tio i, men stanna utanför och vänta på barnen. Det är viktigt att ni är på plats i tid så att inga barn springer ut på parkeringen.