Barn

Bra träning nära dig!

Barngymnastik (v. 3-14 med uppehåll v. 8)

Det är många som vill träna hos oss och det är vi glada för men det medför att vi måste begränsa hur många barn som kan vara med i varje grupp. Gör anmälan idag - det är först till kvarn som gäller. Besked om plats kommer ca en vecka innan terminen börjar.


Alla pass i schemat som är märkta med en * har ett vuxenpass parallellt i andra halva av hallen - passa på att träna samtidigt som barnen!

Vill du ansöka om plats på barngymnastiken?

Mail vår barnansvariga på barn@eldsbergagf.se

Stjärna (*) i schemat betyder att det finns ett pass för vuxna samtidigt i andra halvan av hallen.


Måndag

16.00-17.00  Barngympa med föräldrar 1½-3 år

16.00-17.00  Rörelseglädje 4-6 år
17.00-18.00  Gympa 6-8 år *
18.00-19.00  Gympa 8 år och uppåt *


Tisdag

17.00-18.00  Gympa 6 år och uppåt *


Onsdag

17.00-18.00  Parkour 8-10 år *
18.00-19.00  Parkour 10 år och uppåt *


Fredag

16.00-17.00  Rörelseglädje 4-6 år *


Söndag

14.30-16.00  Cheerdance

Vi tränar i trupp där alla är beroende av varandra, och därför är det viktigt att du kommer på alla träningarna. Ålder: födda 2008-2011



Alla pass är i Eldsbergahallen.



...och så lite regler för att gympan ska bli riktigt bra


Vi har många barn i föreningen och det är jättekul men då krävs det ordning och reda. Tala gärna med barnen om detta innan så de vet att det är viktigt att de lyssnar och gör som de blir tillsagda (både för att gympan ska bli rolig och för säkerhetens skull).


För att barnen ska få en så bra gympastund som möjligt är det några saker vi vill att ni föräldrar tänker på:


  • Gå på toaletten med barnen innan träningen så att ledarna inte behöver gå ifrån för att hjälpa till med det.
  • Kom i tid så att alla är med på upprop/registrering.
  • På träningen använder vi inte skor dels för att barnens kroppar arbetar mycket bättre barfota och dels för att ingen ska få en sko i huvudet vid t.ex. volter.
  • De flesta barn behöver ingen vattenflaska (det är ganska lätt att vattnet rinner iväg och golvet blir blött och halt).
  • Föräldrar får gärna sitta utanför och vänta men inte vara inne i hallen om inte ledarna ber om det.
  • Passa gärna på att träna själv - kanske i ett vuxenpass i hallen bredvid eller på banan utanför hallen!


Träningen slutar fem i, så kom gärna tio i, men stanna utanför och vänta på barnen. Det är viktigt att ni är på plats i tid så att inga barn springer ut på parkeringen.

Copyright © All Rights Reserved